Sigge på topp, men Otto gnällig!

Dagen började med tidig uppstigning då Otto vaknade kl.6. Han ville genast fira sin mamma på mors dag med ett paket som jag fixat åt killarna. Låg ju på minus då jag givetvis glömde hennes namnsdag igår trots att jag hade haft koll på det under veckan. Nu blev det inget ”extra” idag då det snart är dags för henne att fylla år men ett örngott med texten ”Världens bästa mamma” på blev det i vart fall.

Efter firande och frukost så åkte jag in till Sigge. Vi har haft det kanon ihop idag. Han var pigg och glad när jag kom och det fortsatte han sen att vara under dagen. Vi har badat, gympat gått promenader inne på sjukhuset då vädret varit kass samt ätit glass. Sigge är en lite glassnjutare även om vi inte är riktigt hundra på om han sväljer eller inte ännu. Men han blir besviken om han inte får smaka glass om han ser oss äta en.

Vi har under dagen även kollat en hel del på Elitloppet på tv. Mors dag i all ära men denna travfest i Stockholm är bara något extra för oss fantaster. Som julafton ungefär. Har ni inte varit där och upplevt denna fest live någon gång så har ni verkligen missat något och jag rekomenderar er varmt att åka dit om ni får chansen. Nu var det några år sen jag själv var där men nästa år om alla är friska och krya så tänker jag ta mig dit.

Vem vann då? Jo en svensk häst vid namn Iceland som gjorde en helt heroisk insats tillsammans med Johnny Takter i sulkyn. Tränare är Stefan ”Tarzan” Melander som även tränade vinnarens pappa Scarlet Night. Gissa om man är sugen på att ut och köra travhäst efter detta…

När jag ikväll lämnade Sigge så var han pig och glad och när jag vinkade adjö så log han och vinkade med sina fingrar även om han inte kan lyfta sin arm. Nästa så man fick en tår i ögat… Skönt att han sköter sig i vart fall den lille busen.

Vad har då Otto och Nettan hittat på under dagen. Jo de har varit på en riktig loppis-turné tillsammans med Malin och Hedda. Jag vet inte hur många ställen de varit på men de verkade väldigt nöjda och det finns lite ”nya” prylar här hemma nu. Synd för dem att det var så tråkigt väder bara. Om det var vädret eller om Otto inte är riktigt hundra det vet jag inte men han hade visst varit väldigt gnällig under hela dagen. Trist men förhoppningsvis går det väl över.

När jag kom hem ikväll så var han fortfarande gnällig men då hade han precis blivit väckt från ett power-nap. Han åt ingen mat men det gjorde jag. Nettan är en pärla i köket och idag så blev ungstekt kyckling, klyftpotatis, sås och grönsaker. Grymt gott! 

Efter maten så gick mamma och la sig och somnade nästan med en gång. Hon är inte riktigt på g just nu men lite rejäl sömn gör kanske saken bättre. För att inte störa henne så har jag och Otto legat nerbäddade i soffan och kollat film. Då var han på bättre humör och vi hade det riktigt mysigt.

Nu har jag nattat honom och plockat undan lite här samt försöker ha lite koll på kvällens film på tv4. Så det är därför bloggen dröjt lite.

I morgon ska jag åka till Klippan och hämta ritningar på utbyggnaden, sen ska jag träffa en byggare i Svalöv på eftermiddagen samt även en firma som ska kolla om det går att sätta in en kamin i vårt kök. Så det blir lite farande. Förhoppningsvis kan Otto vara på dagis så att han får busa av sig lite medan jag är ute och kör.

Nettan får spendera dagen med Sigge och planera lite inför stormötet på tisdag på sjukhuset då alla som är inblandade i hans vård (både från sjuhuset och kommunen) ska träffas för att diskutera framtiden. Sen på onsdag ska Sigge sövas för att byta trach för första gången. Som ni förstår så blir det en tuff vecka men mycket saker som ska ske.

Nu ska jag försöka att hålla mig vaken för se klart filmen. Sov gott därute!

/Martin

6 svar

  1. Vi tänker på er och hoppas den tuffa veckan går bra. Många kramar Göteborgarna

  2. Hoppas allt går bra med nedsövningen på onsdag. Håller tummarna. Hoppas det löser sej ordentligt också med bostadsanpassningen framöver… Lilla kämparen måste ju få komma hem till sin kärleksfulla familj.. Ni verkar vara helt underbara..

    Kram Mia

  3. Jag missade också namnsdagen men det är väl Nettansdag i dag också?
    Åh vad jag längtar efter att träffa er alla och jag vill också se Sigge äta glass och vinka!!!
    44 dagar kvar om allt går efter planerna!

    Ja ha ja, i skolan har vi Studenten på fredag så det är en intensiv vecka här också.
    För att jag inte ska sriva några fel på facebook kan ni skriva något där om vilka som möts på tisdag.

    Länkar också bloggen dit!
    kram Kram
    Till er alla och ett Grattis i efterskott år Jeanette!

    Hälsningar en trött gammelfaster som faktiskt känner sig gammal i kväll!

  4. Lycka till i veckan! Är en kronisk optimist så jag tror att allt går jättebra! 🙂
    kramar

  5. Gomorron. Det va en intensiv vecka ni har framför er. Men det fixar ni som med allt annat. Hoppas Otto är frisk för på tisdag o onsdag är det badkolonin. Ha en bra måndag. Annika o Lars-Göran

Lämna en kommentar